15 ADIMDA ETKİLİ İLETİŞİM

 Forbes iş hayatında repertuarınıza almanız gereken 15 ifadenin listesini çıkarmış. Çok zor olmayan ama sizi gayet başarılı bir iletişime geçirecek adımlar var...

1) Teşekkür ederim: Kime en son ne zaman özel ya da kamusal bir teşekkür ettiğinizi hatırlamaya çalışın. Buna bir de sihirli kelime ’lütfen’i ekleyin, göreceksiniz emirleriniz bile daha az can yakacak.

2) Yargına güveniyorum: Sana inanıyorum, iznim var demenin gücünü ve bunun karşı tarafa yüklediği sorumluluğun ne büyük işler başarabileceğini küçümsemeyin.

3) Bilmiyorum: Hiçbirimiz tüm cevaplara sahip değiliz ama bunu bir türlü itiraf edemiyoruz.

Bilinmeyenle yüzleşmek ve cevapları birlikte aramak, ilişki köprüleri kurmada birebir. Yapmanız gereken tek şey, bilmediklerinizi itiraf edebilmek.

4) Biraz daha anlatsana: “Seni dinliyorum” demekten daha iyi bir konuşma başlatıcı olabilirmi? İyi bir dinleyiciye ve fikirlerine değer verilmesine kimse itiraz edemez.

5) Şunu söylediğini duyuyorum... Doğrumu? Size aktarılanı kendi kelimelerinizle yinelemek karşınızdakine beni duyuyor, dinliyor, anlıyor ve söylediklerim üzerine düşünüyor hissi vermekte birebir. Üstelik fikirlerin iki kişi arasında uçuşması için daha iyi bir yöntem olamaz.

6) Tamam hemen halledeceğim: Tam dikkatinizi verdiğinizi, kişisel olarak ilgileneceğinizi, karşı tarafın endişelenecek bir şeyi olmadığını ifade etmek ve aranızdaki uyumun altını çizmek için daha iyisi olamaz.

7) Başka nasıl yardımcı olabilirim? Konuşmayı ve ilişkiyi derinleştirmek için harika bir yol. İnsanlar konuştuklarında ve bir şey talep ettiklerinde ret edilmeyi de göze almış oluyorlar ve bu kelimeler sizin onları kabul ettiğiniz ve bundan memnun olduğunuz mesajını iletmede çok etkili olacak.

8) Ben arkanı kollarım: İşte terslikler olduğunda, hata yapıldığında insanlar işlerini kaybetmekten, rezil olmaktan vs. çok korkar. Böyle zamanlarda “yargılamıyorum, bunu atlanmana yardımcıyım, çözüm bulacağız” dediğinizde kendi zor zamanlarınız için de dost kazanmış oluyorsunuz.

9) Zevkle yaparım: Yardım eli uzattığınızda bunu karşı tarafı borçlandırarak değil, keyifle yaptığınızı ifade etmeniz ilişkilerinizi güçlendirecektir.

10) Peki şöyle olsaydı... “Şunu nasıl başarabiliriz” ya da “bunu da deneyelim mi” gibi ifadelerle insanların katkılarına ve fikirlerine açık olduğunuzu, ortadaki meselenin hepinize ait olduğunu ifade etmek iyi bir diyalog başlatıcı olabilir.

11) Biraz şeytanın avukatlığını yapsam... Eleştirmeden kritik etmek için iyi bir başlangıç. Bir planın deliklerini kapamada, yanlışlarını göstermede kişilere saldırmadan etkin olmanın yolu...

12) Bunu düşüneceğim... Zaman kazanmak, topu taca atmak, gerginliği azaltmak, tatsızlıkları ertelemek, kavga kopmasını engellemek için kullanabileceğiniz bir ifade. Ama sonrasında ne kadar süre düşüneceğinizle ilgili bir zaman planı ortaya koyun ki karşınızdaki ciddiye alındığını da hissetsin.

13) Çok güzel olmuş! Bu bir klişe olsa da etkili olduğu yadsınamaz. İnsanlar yaptıkları şeyin iyi olduğunu ve takdir gördüğünü bilmek ister. Bir işi bitirdiklerinde bunun görülmesini ve takdir edilmesini beklediklerini hiç unutmayın çünkü çalışmaya devam edebilmek için buna ihtiyaçları vardır.

14) Haklısın! Birinin dikkatini çekmek istiyorsanız ona haklı olduğunu söyleyin. Zeminin buradan oluşturduktan sonra onların başta karşı çıktığı ve kabul etmeyeceği şeylere de ikna olabileceklerini göreceksiniz.

15) Anlıyorum: İnsan beyni tamamen iletişim ve bağ kurmak üzerine programlıdır. Yalnız olmadığımızı bilmek, kendimizle benzer insanlarla bir arada olma ihtiyacımız her şeyin önüne geçebilir. Dinlemek, orada olmak, dikkat vermek, anladığınızı hissettirmek parlak bir çözüm önerisinden daha kıymetli olabilir.



Kaynak: http://www.kigem.com/is-hayatinda-etkin-iletisim.html