Kaynak Tanım Temel Özellikler
Schumpeter
(1934)
Girişimci, pazarda değişim oluşturan bir yenilikçidir. Bu değişim
5 manifesto içermektedir: 1.Yeni/geliştirilmiş bir ürün
2.Yeni üretim metotları 3.Yeni bir pazar oluşturma 4.Yeni bir
arz kaynağı 5. Yeni bir organizasyonun oluşturulması
Yenilikçi
McCelland (1961)
Girişimci, başarı ihtiyacı yüksek olan bir kişidir. Başarı ihtiyacı
doğrudan girişimcilik süreci ile ilişkilidir. Girişimci enerjiktir ve
risk alır.
Başarı odaklı,
Risk alan,
Adanmış
Kirzner (1978)
Girişimci pazardaki fırsatları görebilen ve bu doğrultuda harekete
geçen kişidir.
Fırsatçı
Shapero (1975)
Girişimci inisiyatif alabilen, bazı sosyal ve ekonomik mekanizmaları
düzenleyen ve başarısız olma riskini kabul eden kişidir.
Düzenleyici, inisiyatif
alabilen
Carland v.d.
(1984)
Girişimci, temelde yenilikçi davranışlarla karakterize edilir ve
işletmede stratejik yönetim uygulamalarını benimseyen kişidir.
Stratejik düşünebilen
Kao ve Stevenson
(1985)
Girişimcilik, iş fırsatlarını görerek değer yaratma çabasıdır.
Değer yaratan,
fırsatları görebilen
Timmons ve
Spinelli (2008)
Girişimcilik bir düşünme, anlamlandırma, harekete geçme
şeklidir.
Lider, Bütüncül,
Kararlı, Bağlı