GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK KAVRAMININ TANIMLARI

 Kaynak Tanım Temel Özellikler

Schumpeter

(1934)

Girişimci, pazarda değişim oluşturan bir yenilikçidir. Bu değişim

5 manifesto içermektedir: 1.Yeni/geliştirilmiş bir ürün

2.Yeni üretim metotları 3.Yeni bir pazar oluşturma 4.Yeni bir

arz kaynağı 5. Yeni bir organizasyonun oluşturulması

Yenilikçi

McCelland (1961)

Girişimci, başarı ihtiyacı yüksek olan bir kişidir. Başarı ihtiyacı

doğrudan girişimcilik süreci ile ilişkilidir. Girişimci enerjiktir ve

risk alır.

Başarı odaklı,

Risk alan,

Adanmış

Kirzner (1978)

Girişimci pazardaki fırsatları görebilen ve bu doğrultuda harekete

geçen kişidir.

Fırsatçı

Shapero (1975)

Girişimci inisiyatif alabilen, bazı sosyal ve ekonomik mekanizmaları

düzenleyen ve başarısız olma riskini kabul eden kişidir.

Düzenleyici, inisiyatif

alabilen

Carland v.d.

(1984)

Girişimci, temelde yenilikçi davranışlarla karakterize edilir ve

işletmede stratejik yönetim uygulamalarını benimseyen kişidir.

Stratejik düşünebilen

Kao ve Stevenson

(1985)

Girişimcilik, iş fırsatlarını görerek değer yaratma çabasıdır.

Değer yaratan,

fırsatları görebilen

Timmons ve

Spinelli (2008)

Girişimcilik bir düşünme, anlamlandırma, harekete geçme

şeklidir.

Lider, Bütüncül,

Kararlı, Bağlı