MEDYA GİRİŞİMCİLİĞİ TANIMLARI

 Hoag (2008) Faaliyetleri medya piyasasına en azından farklı bir ses ya da yenilik getiren küçük

bir kuruluş ya da organizasyonun oluşturulması ve mülkiyeti

Achtenhagen (2008) Gelecekteki medya mal ve hizmetlerini hayata geçirmeyi amaçlayan yeni girişimlerin

ilk önce kim tarafından tasarlandığı ve ne gibi sonuçlar geliştirildiği üzerinde

durmaktadır.

Khajeheian and

Roshandel Arbatani

(2011)

Faaliyetleri medya piyasasına en azından farklı bir ses ya da yenilik getiren küçük

bir kuruluş ya da organizasyonun oluşturulması ve mülkiyeti

Khajeheian (2013) Medya piyasası ya da medyanın ana etkileşim kanalı olduğu diğer piyasalara herhangi

bir ürün ya da hizmeti, süreçleri, dağıtım kanalı veya yeri ya da farklı şekilde

kullanımını yeni bir şekilde sunan fırsatları ortaya çıkararak değer yaratan bireyler

ya da küçük firmalar.

Khajeheian (2017) Medya girişimciliği piyasanın ihtiyaç duyduğu medya platformunda değer sunmak

için bir fikrin bir faaliyete dönüştürülmesinde yenilikçi kaynak ya da kullanımla fırsatları

değerlendirmek için risk almaktır.