Hoag (2008) Faaliyetleri medya piyasasına en azından farklı bir ses ya da yenilik getiren küçük
bir kuruluş ya da organizasyonun oluşturulması ve mülkiyeti
Achtenhagen (2008) Gelecekteki medya mal ve hizmetlerini hayata geçirmeyi amaçlayan yeni girişimlerin
ilk önce kim tarafından tasarlandığı ve ne gibi sonuçlar geliştirildiği üzerinde
durmaktadır.
Khajeheian and
Roshandel Arbatani
(2011)
Faaliyetleri medya piyasasına en azından farklı bir ses ya da yenilik getiren küçük
bir kuruluş ya da organizasyonun oluşturulması ve mülkiyeti
Khajeheian (2013) Medya piyasası ya da medyanın ana etkileşim kanalı olduğu diğer piyasalara herhangi
bir ürün ya da hizmeti, süreçleri, dağıtım kanalı veya yeri ya da farklı şekilde
kullanımını yeni bir şekilde sunan fırsatları ortaya çıkararak değer yaratan bireyler
ya da küçük firmalar.
Khajeheian (2017) Medya girişimciliği piyasanın ihtiyaç duyduğu medya platformunda değer sunmak
için bir fikrin bir faaliyete dönüştürülmesinde yenilikçi kaynak ya da kullanımla fırsatları
değerlendirmek için risk almaktır.