MEDYA GİRİŞİMCİLİĞİ DÜZEYLERİ

Makro seviye: Medya girişimciliğinin makro düzeyine odaklanan bir dizi çalışma yayımlanmıştır. Girişimciliğin kültürü temel aldığını ve girişimciliği teşvik etme politikasının kültürel bir politika olduğunu belirten çalışmalar mevcuttur. Rae (2002), medya firmalarının ve diğer üretim / hizmet firmalarının ayrımının kültürel girişimcilikte yattığını açıklamıştır. Dana ve Dana (2005), dünyadaki hükûmetlerin sosyal ve ekonomik değerleri dikkate alarak girişimciliği teşvik etmeleri gerektiğini ve bu nedenle çeşitli kültürler arasında evrensel bir çerçeve uygulamanın geçerli olmadığını belirtmektedir. Khajeheian (2014) medya girişimcilik politikasını ve hükûmetin toplumlarında girişimciliği nasıl ilgili politikalarla destekleyebileceğini incelemiştir. 2016’da, ABD iletişim yasasının medya girişimciliğinin desteklenmesinde önemli bir belirleyici olduğunu belirtmiştir.


Meso seviyesi: Medya girişimciliği konusundaki araştırmaların bir kısmı firma düzeyindedir. Medya şirketlerinin stratejileri üzerine yapılan bir çalışmalarda, dijital teknolojilerin, işe alım modelleri ve yaratıcılığın kazanılması, analitik yetenekler ve teknik bilgiler gibi medya firmalarının operasyonel seviyelerine etki ettiğini göstermiştir.


Mikro seviye: Mikro seviye araştırması, medya girişimcilerini birey olarak incelemekte ve medya girişimcilerinin özellikleri nedir, insanları medya endüstrisinde girişimci davranmaya yönlendiren nedenler nelerdir gibi sorulara cevap vermeyi amaçlamaktadır. Medya girişimcileri ile yapılan görüşmeler, kadın girişimciler ve bunların medyaya yansımalarına yönelik çalışmalar da medya girişimciliğine mikro bir bakış açısı sunmaktadır. Bu tür araştırmalar konuyu bireysel düzeyde ele almaktadır.


Makro seviye: Politika, Düzenlemeler, Ekosistemler, Hükümet ve

Uluslararası Stratejiler, Girisimciligi Etkileyen Planlar ve

Eylemler, Ekonomik Egilimler, Politik Meseleler, Sosyal

Degisiklikler vb.

Meso (orta) seviyesi: Stratejik Konumlandırma, Nis Pazar,

Yetkinlik, Gelisen Pazarlar, Is Modelleri, Kaynak Yönetimi,

Sözlesmeler, Rekabet Gücü, vb.

Mikro seviye: Medya Girisimcilerinin Özellikleri ve Davranısları,

Yaratıcılık, Yetenek, Yönetim, Girisimciligin Psikolojik

Güdüleyicileri, Uyanıklık, Tasarım Düsüncesi, Fırsat