• İletişim teknolojileri ile anne karnında tanışırlar.
• İnterneti üst düzeyde kullanırlar.
• Bilgisayar ve teknolojilerini ana dili gibi bilir, yönetir ve kullanırlar.
• Çevrimiçi sosyal ağlar hayatlarının merkezindedir.
• Her tür Web 2.0 teknolojisinde, sosyal medya ve iletişim teknolojisinde etkindirler.
• İşlerini internetin ve teknolojinin getirdiği avantajları kullanarak basit yöntemlerle
hallederler.
• Hayatlarının geri kalan kısmını da dijital yerli olarak tamamlarlar.
• Bilgiye, ulaşabilecekleri en kısa sürede ulaşmak isterler.
• Beklemeye tahammülleri yoktur.
Bu özellikler arasında bakınca gerçekten de dikkat etmemiz gerek bir çok konu var.
• Bir konuya uzun süre odaklanmazlar.
• Kitap vb. okuma alışkanlıkları zayıftır.
• Yüz yüze iletişim kurma becerileri gelişmemiştir.
• Aynı anda, ağlar üzerinde pek çok iş yürütürler.
• İnterneti ağırlıklı olarak oyun ve eğlence amaçlı kullanırlar.
• Uzun metinler yerine, görsel ögeleri tercih ederler.
• Kurumları kendi istekleri ve talepleri doğrultusunda şekillendirirler.
• İnternete ve teknolojiye bağımlıdırlar.
• Okulda eğitimden daha çok, oyun ve eğlence ile sosyal ağlar üzerinden öğrenmeyi
tercih ederler.
• İletişim teknolojileri günlük hayatlarının bir parçasıdır.
• Günlük rutin işleri için teknolojiyi ve interneti kullanırlar.
• 7/24 internet bağlantısına sahip olarak ve büyük ölçüde mobil cihazlarına bağlı
olarak yaşarlar.
• Çok özellikli bir akıllı telefona sahip olmak isterler.
• Sosyal ağ hizmetlerinden yoğun olarak faydalanırlar. Günde ortalama 1,5 saatlerini
sosyal ağlarda geçirirler.
• Yoğun olarak ve en üst düzeyde, çoğunlukla Tiktok, Instagram, Facebook, WhatsApp ve Twitter’ı takip ederler.
• Cihazlarını özellikle internette dolaşmak, sosyal ağları kullanmak, müzik dinlemek,
video izlemek, fotoğraf çekmek, oyun oynamak amacıyla kullanırlar.
KAYNAK: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI