POPÜLER SOSYAL MEDYA İLETİŞİM UYGULAMALARI ( VİBER ve LINE )

     Viber; birçok çevrimiçi iletişim platformunda olduğu gibi, Viber de IP üzerinden sesli görüşme yapılmasını ve anlık ileti gönderilip alınmasına sağlayan dünya çapında bir uygulamasıdır. Viber başlangıçta şirket adı da Viber olan İsrail merkezli bir geliştirici firma tarafından geliştirildi. İlk olarak Ağustos 2010’da piyasaya sürüldü ve yayınlanmasından kısa bir süre sonra küresel bir mesajlaşma uygulaması hâline geldi. Viber daha sonra 2014 yılında Japon teknoloji devi Rakuten firması tarafından satın alındı. Firma bu satın alma sonrası uygulamanın adını Rakuten Viber olarak değiştirdi. Rakuten, sorunsuz bir operasyon yürütmek için dünyanın dört bir yanında sürekli destek merkezleri ve ofisleri olan Luxemburg merkezli bir firmadır.

    Viber da mesaj alıp göndermek ve arama yapmak için hücresel mobil veri bağlantısı kullanır. Viber’ı kullanmak için ek bir ücret ödemeniz gerekmez. Viber’ı cihazınıza kurmak için aktif bir cep telefonu numarası gerekir. Viber’ın tek bir telefon numarası ile sadece tek bir cihaza kurulabiliyor olması onu güvenli bir uygulama yapar. Viber, Android, Apple, Mac, Windows ve hatta Linux dahil tüm platformlarda kullanılabilir. Viber bu platform esnekliği sayesinde çok farklı coğrafyalarda yaygın şekilde kullanılan bir uygulama olmayı başarmıştır. Dünyada 500 milyonun üzerinde kullanıcısı vardır.  5 üzerinden 4.4 genel not ortalaması ile Viber, Google Play Store’da en yüksek puana sahip uygulamalardan biridir.

    Viber hızlı ve kesintisiz iletişim deneyiminin arkasında sade bir tasarımın ve kullanımı basit ara yüzünün bulunduğunu vurgulamak gerekir. Viber, gösterişli bir stil ile öne çıkmaktansa verimli ve hızlı bir iletişim platformu olarak rakiplerinden ayrılıyor. Viber, resim, video, sesli not, belge paylaşımı gibi çevrimiçi bir mesajlaşma uygulamasından beklenen tüm temel özelliklerine sahiptir. Viber ayrıca işinize, ilgi alanlarınıza ve hobilerinize göre seçebileceğiniz farklı sosyal topluluklarla da bağlantı kurmanızı sağlar. Viber’in diğer bir etkileyici özelliği ise diğer tüm çevrimiçi mesajlaşma platformlarının aksine, sadece konumunuzu ve belgelerinizi paylaşmanıza imkân sağlamakla yetinmeyip YouTube videoları, sosyal etkinlikler, web arama sonuçlarını ve çok farklı içerikleri paylaşmanıza olanak sağlamasıdır. Bu özellik, kullanıcıların uygulamadan çıkmadan aynı ara yüz içinde kalarak paylaşmak istediklerini diğer Viber kullanıcılarıyla kolayca paylaşmalarına yardımcı olur. Gelişmiş güvenlik özelliklerine sahiptir, uçtan uca şifreleme ile bilgileriniz daima güvenli kalmasını sağlar.

    LINE;  anlık mesajlaşma ve VOIP (IP üzerinden ses) görüşmeleri için kullanılan ücretsiz bir uygulamadır.

   LINE, 2011’de Japonya’yı vuran Tohoku depremi ve sonrasında oluşan tsunami’nin ülkenin telekomünikasyon altyapısının büyük bir bölümünü  tahrip edince insanlar yakınlarıyla iletişim kuramadılar. LINE bu iletişim sorununa ve oluşan felakete bir tepki olarak ortaya çıktı.

    Güney Kore merkezli bir teknoloji şirketi olan NHN, insanların aileleri ve yakınlarıyla iletişim kurmalarını sağlamayı Japonya için bir yükümlülük olarak görüp bir acil müdahale sistemi olarak LINE’ı geliştirdi. Firma daha sonra en büyük Japon teknoloji şirketlerinden biri hâline geldi. LINE ilk kez Mart 2011’de duyuruldu ve yalnızca sesli ve görüntülü arama özelliğine sahip bir mesajlaşma uygulaması olarak ortaya çıktı. LINE, anlık mesajların iletilmesinde çoğunlukla emoji’den yararlanan bir platform olarak pazarlandı ancak bu strateji çok başarılı olmadı. Uluslararası pazarda iletişim platformu seçeneğinin fazla olması ve teknoloji devlerinden ötürü yoğun bir rekabetin yaşanıyor olması diğer nedenler olarak sıralanabilir. Şirket tekrar Japonya’ya ve Tayland gibi bazı Güney Asya ülkelerine odaklanarak kendi coğrafyasına geri dönme kararı aldı.

    LINE mevcut servis yelpazesine daha fazla özellik ve platform ekledikçe büyüdü ve Güney Koreli kurucu şirketten ayrılarak Line Corporation’a dönüştü.

Line Corporation aşağıdakilerle sınırlı olmamak üzere hemen her medya endüstrisine girdi;

1. Oyunlar

2. LINE Arkadaşlar

3. LINE Ödeme Sistemi

4. LINE Taksi

5. LINE Wow (Yemek Siparişi)

6. LINE Man (Asistanlık Hizmeti)

7. LINE Today (Haber)

8. LINE TV

9. LINE Alışveriş

10. Mağazalar

    LINE ile dosya, resim, video ve sesli not paylaşıla bilinir. LINE’ın en çok kullanılan özelliklerinden biri de Facebook’taki zaman tüneli mantığında çalışan kişisel ileti duvarıdır. LINE’a arkadaşınızı ekleyebilmek için onun her kişi için özgün olarak verilen ve tek kelimeden oluşan LINE ID’sini bilmeniz gerekir. Yada her iki tarafın telefon rehberlerinde birbirlerini kaydetmesi gerekir, filtreleme ve düzenleme seçeneklerinin de olduğu yerleşik bir kameraya da sahiptir.  Bu sayede özelleştirilmiş resimler üretebilir ve paylaşabilirsiniz. LINE 1 milyar aktif kullanıcıyı geçmiş durumdadır.