1. İhtiyaç Tabanlı Segmentasyon; Belirli tüketim problemini çözmek için, tüketicinin isteklerine ve faydalarına göre tüketicileri segmentlere gruplayın.
2. Segment Tanımlama; Her ihtiyaç tabanlı segment için, hangi demografik grupların, yaşam tarzlarının ve kullanma davranışlarının segmenti ayrı ve tanımlanabilir yaptığını belirleyin.
3. Segment Çekiciliği; Önceden belirlenen segment çekicilik kriterlerini (Pazar büyümesi, rekabet yoğunluğu ve Pazar erişimi gibi) kullanarak, her segmentin genel çekiciliğini belirleyin.
4. Segment Karlılığı; Segment karlılığını belirleyin.
5. Segment Konumlandırması; Her segment için, söz konusu segmentin eşsiz tüketici ihtiyaçları ve karakteristiklerine göre “değer önerisi” ve ürün-fiyat konumlandırma stratejisi oluşturun.
6. Segment “Asit Testi”; Her segmentin konumlandırma stratejisinin çekiciliğini test edin.
7. Pazarlama-Karma Strateji; Segment konumlandırma stratejisini pazarlama karmasının tüm yönlerini kapsayacak şekilde genişletin, ürün, fiyat, promosyon ve yer.