Google gibi popüler web sitelerinden sonra çevrimiçi mesajlaşma dünya genelinde en fazla kullanıcıya sahip platformlar olarak görülmektedir. Sosyal platformların çıkışı sosyal ihtiyaçları giderme (sohbet , arkadaşlık vb) amacı ile çıkış yaptılar. Facebook çoğumuz için eski okul arkadaşlarımızı bulmamıza yardımcı olan bir sosyal ağ topluluğuydu ve bu işlevini hala yerine getirmeye devam ediyor. Bundan çok değil kısa zaman önce sene önce YouTube’un geleneksel TV yayıncılığının yerini alacağına inanmamız biraz zor gelebilirdi. Veyahut WhatsApp’ı,Telegram'ı, Signal'i abonesi olduğumuz mobil servis operatörünün hizmetlerinden daha sık kullanacağımızı tahmin edemezdik. İnternete erişim hızının artması, Fiber altyapı sayesinde baş döndüren hızlar Yeni Gelen WİFİ 6 ile evimizde şuan için kullandığımız kablolu bağlantı hızından bile daha üstün hız, yeni teknolojilerin devreye girmesi ve mobil cihaz kullanım oranlarının sürekli artış içinde olması sosyal platformlar arasındaki rekabetin artmasına ve sektörde büyük satın alma ve birleşmelerin yaşanmasına sebep oldu. Bu rekabet her sosyal platformun, zenginleştirme, çok işlevli hâle getirme, farklılaştırma ve daha fazla kişiselleştirme gibi farklı ve yeni gelişim alanları konusunda dur durak bilmeden çalışmalarına ve bu büyük pastadan çok daha fazla pay alma isteklerinin sebep oldu. Amerikan seçimlerinde sosyal medyada bulunan verilerin secimler konusunda ne kadar etkili olduğu gözler önüne serildi.
Facebook dediğimizde sosyal bir ağ platformundan öte sesli ve görüntülü iletişim platformu, reklam platformu, video platformu, alışveriş platformu Instagram ve WhatsApp bünysine alarak bu platformlar ile entegre hale getirmesi ve kripto para birimi Libra ile bir finansal servis sağlayıcısından bahsediyoruz. Veyahut WeChat dediğimizde Çinli bir mesajlaşma uygulamasından öte caddedeki içecek otomatlarından alışveriş yapabildiğimiz, banka hesaplarımıza ulaşabildiğimiz, takside ödeme yapabildiğimiz, toplu taşımada kart ve bilet yerine kullanabildiğimiz, uçak ve tren bileti alabildiğimiz, otel rezervasyonu yapabildiğimiz hepsi bir arada bir ekosistemden bahsediyoruz. Tüm bu entegre özellikleri WeChat’i Çin halkının günlük yaşamının ayrılmaz bir parçası yapıyor.
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI