E-ÖĞRENME NEDİR NASIL ORTAYA ÇIKTI

 E-öğrenme kavramı ilk kez 1999 yılında Bilgisayar Temelli Öğretim (BTÖ) sistemleri seminerinde kullanılmıştır ve bu tarihten beri varlığını hızla yaygınlaşarak sürdürmektedir.

    1924 yılında, öğrencilerin kendilerini test etmelerine olanak sağlayan ilk test makinesi icat edildi. Daha sonra, 1954’te Harvard Profesörü BF Skinner, okulların öğrencilerine programlı eğitim vermesini sağlayan öğretim makinesini icat etti. Lakin ilk bilgisayar destekli eğitim programı dünyaya ancak 1960’lı yıllarda getirildi. Bu bilgisayar tabanlı eğitim programı (veya BTÖ programı) Otomatik Öğretim İşlemleri için PLATO Programlı Mantık olarak biliniyordu. Başlangıçta Illinois Üniversitesine giden öğrenciler için tasarlandı, zamanla bölgedeki diğer okullarda da kullanımı yaygınlaştı. İlk çevrimiçi öğrenme sistemleri gerçekten sadece öğrencilere bilgi vermek için kuruldu ancak 70’li yıllara girildiğinde çevrimiçi öğrenme daha etkileşimli olmaya başladı. İngiltere’de Açık Üniversite, e-öğrenmeden faydalanmak istiyordu. Onların eğitim sistemi her zaman öncelikle uzaktan öğrenmeye odaklanmıştı. Geçmişte ders materyalleri posta yoluyla dağıtıldı ve öğretmenlerle yazışmalar posta yoluyla yapıldı. İnternet ile açık üniversite daha geniş bir interaktif eğitim deneyimi yelpazesi sunmanın yanı sıra e-posta vb. araçlar kullanarak öğrencilerden daha kısa sürede geri dönüş almayı başardı.

    E‐öğrenme, öğrenmeyi desteklemeyi amaçlayan dijital bir cihazdan faydalanmak olarak tanımlanmıştır

E-ÖĞRENME ÖZELLİKLERİ

• Dersleri harici sürücülerde, bulutta, yerel dahili veya harici bellekte veya Internet veya intranetteki sunucularda elektronik biçimde saklar ve / veya iletir.

• Öğrenme hedefi ile ilgili içeriği içerir.

• İçeriği iletmek için anahtar kelimeler ve resimler gibi medya öğelerini kullanır.

• Öğrenmeyi teşvik etmek için örnekler, uygulama ve geri bildirim gibi öğretim yöntemlerini kullanır.

• Eğitmen önderliğinde (senkron e-öğrenme)veya kendi hızınızda bireysel çalışma (asenkron e-öğrenme) için tasarlanabilir.

• Öğrencilerin, bireysel öğrenme hedefleriyle veya kurumsal performansı iyileştirmek için yeni bilgi ve beceriler geliştirmelerine yardımcı olur

Asenkron (bireysel) e‐ öğrenme adı verilen bazı e-öğrenme formları talep üzerine mevcuttur ve kendi kendine çalışma koşulları için tasarlanmıştır.

Senkron (eşzamanlı) e-öğrenme, sanal sınıflar veya web seminerleri olarak adlandırılan diğer biçimler, gerçek zamanlı eğitmenlerin yönlendirdiği eğitim için tasarlanmıştır.