ELEKTRONİK ORTAMDA REKLAM İLKELERİ - KURALLAR





 İNTERNETTE REKLAM VERİRKEN DİKKAT EDİLECEK KURALLAR

Bu ilkeler, Türk Ticaret Kanunu ve Borçlar Kanunu’nda bulunan haksız rekabet kurallarından ve tüketicilere ilişkin mevzuat esas alınarak belirlenmiştir:

a. Reklamların aldatıcı, yanıltıcı ve haksız rekabete yol açar nitelikte olmaması,

b. Karşılaştırmalı reklam yapılıyor ise karşılaştırılan ürünlerin aynı nitelikte olması ve müşteriye yarar karşılaştırmaların yapılması, karşılaştırılan hususların ölçülebilir olması,

c. Reklamı yapılan mal ve hizmetlerin toplam bedeli hakkında yanıltıcı bilgilerin verilmemesi,

d. Sayısal verilere dayanan reklam unsurlarının bilimsel test ve raporlara dayanması,

e. Rakiplerin kötülenmemesi, karalanmaması,

f. Rakiplerin itibarından haksız yararlanmaya yol açılmaması,

g. Örtülü reklamlarla bilinçaltı reklamların yapılmaması,

h. Çocuklara yönelik reklamlarda onların zihni durumlarını sömürecek, onları gerçek dışı beklentilere ya da şiddete itecek reklamlara yer verilmemesi,

i. Kişisel hesaplarına istenmeyen reklam içeriklerinin gönderilmemesi,

j. Kişisel verileri esas alan reklamlarda ilgilisinden izin alınması,

k. Bir başkasına ait fikri ya da sınai hakkın kullanımına riayet etmek,

l. Ayrımcı, aşağılayıcı ya da saldırgan ifadelere reklamlarda yer verilmemesi.

Hepsine harfi harfine uyuluyor mu onu tam bilemem :)