PAZARLAMA AÇISINDAN SOSYAL MEDYADA UYGULANACAK ADIMLAR

 1. Sosyal medya stratejilerinin oluşturulması: Hedeflerin belirlenmesi ve önem derecesine göre sıralanması, sosyal medya politikalarının oluşturulması ve kurumun yer alacağı sosyal medya platformlarının belirlenmesi gerekir.

2. Hedef kitlenin belirlenmesi: Belirlenen sosyal medya hedeflerine yönelik faaliyetlerin hitap edeceği hedef kitle belirlenir. Hedef kitle belirlenirken, sosyal medyada yer alma düzeyleri, sosyal medya kullanım biçimleri, kullandıkları sosyal medya servisleri ve sosyal medya kullanım amaçları dikkate alınır.

3. İçerik/Mesaj Üretilmesi: Sosyal medya için içerik üretiminde; iletişim stratejisi amaçlarına, hedef kitle profillerine, sosyal medya araçlarının özelliklerine uygunluğuna ve gürültü faktörlerinden uzak bir ortamda sunulmasına dikkat edilmelidir. İçeriğin hedef kitle tarafından paylaşılabilir olması için net, anlaşılır, çelişkiden uzak, rahatsız edici ifadelerden arınmış ve ticari mesaj içermeyen bir nitelikte olması gerekir.

4. Sosyal Medya Araçlarının Belirlenmesi: Sosyal medya, kurumsal iletişim amacıyla kurumun hedef kitlelerine ulaşması için çok sayıda araç sunmaktadır. Kullanılacak sosyal medya platformu ve araçlarının belirlenmesinde şunlara dikkat edilmektedir: sosyal medya platformunun kullanım biçimi ve yoğunluğu, hedef kitlenin tercih ettiği platformlar ya da araçlar, kampanyanın özellikleri, verilecek mesajın içeriği.