SOSYAL MEDYA ANALİZ ARAÇLARI

 • Google Analytics: Web analitiği için öncelikle olsa da, sosyal medyada ziyaretçi sayısı ve Web sitelerine yönelik etkinliklere ait analizleri vermektedir.

• Facebook Insights: Aylık fan sayısındaki artış, beğenmeler veya yorumlar, beğenilmeme ve yıpratma oranları, sayfa görünümleri, bahsedilenler, yönlendirmeler, gösterimler için sayısal ortalamalar açısından Facebook sayfasının performansı hakkında bilgiler sağlar. Böylece uygun ve uygun olmayan içerik hakkında sayfa sahiplerine ve kurumlara fikir sağlamış olur.

• Twitter Analytics: Twitter takipçileri, erişim, retweetler, takipçilerin demografik özellikleri, mobil uygulamadaki promosyonlar ve dönüşüm takipleri, toplam gösterim, bağlantı oranları, bağlantı tıklamaları, sıklık ve yanıtlar üzerinde bir fikir verir.

• Klout: Twitter’in etkisini ölçmek için bilinen kaynaklardan biridir. Twitter, Facebook ve LinkedIn hesaplarından elde edilen verilerin kullanılmasında, Klout temel grafikleri ile genel etkiyi verebilmektedir.

• Hootsuite: Sosyal medya hesaplarında durum güncellemesini gerçekleştirmek ve sosyal varlığını yönetmek için kullanılabilecek bir sosyal medya otomasyon aracıdır. Raporlar e-posta yoluyla gönderilebilmektedir.

• HowSociable: Markanın takibini gerçekleştirir ve son yedi gün içinde çevrimiçi itibar ve Twitter, Facebook, YouTube ve LinkedIn takibi yaparak sosyal bir puan verir.

• TweetReach: Twitter’a özgü bir analiz aracıdır. Twitter etkinliklerine, konuşmalarına ve ağ etkisine odaklanmaktadır, iletilerin erişimini ölçülmesi ve etkili içerik paylaşımının belirlenmesine yardımcı olabilir.