SOSYAL MEDYA GRAFİK STİL REHBERİ

 Şirketinizin kurumsal kimliğine bağlı kalarak bir sosyal medya kimliğiniz olmalıdır. Sosyal medya kimliğinizin büyük bir kısmı da görselleri nasıl kullanacağınızı tanımlamalıdır. Grafik tasarım alanında sosyal medya stil rehberi olarak da adlandırılan bu kimlik, görsel kullanımı platform bazında detaylı bir şekilde tanımlamalıdır.

Sosyal medya stil rehberinizi oluştururken grafik tasarım açısından dikkat etmeniz gerek noktaların başında kitlenizi tanımak gelir. Kitlenizi tanımak, ilgi alanlarını öğrenmek ve sosyal medya kullanımlarında karşılaşmak istedikleri görsel çeşitlerini tespit etmek için kitle araştırması yapın.

Kitlenizi tanıdıktan sonra stratejinizi süreklilik kapsamında belirli temalar ve modlar ekseninde şekillendirebilirsiniz. Örneğin, heyecan verici içerikler hep mavi tonlarıyla çıkarken; uyarı içeren içerikler her zaman siyah beyaz tonlarıyla çıkabilirler. Görsel stratejinizle yoğrulmuş sosyal medya stil rehberiniz hazır olduktan sonra geriye üretilen içeriklerin paylaşılması kalmıştır. İçerik paylaşımından önce zaman planlamasına dikkat etmelisiniz. Bayram günlerinden paylaşılacak olan görsellerin eğer bir ajans ile çalışıyorsanız önceden hazırlanması gerekir çünkü herkes tatildeyken görselinizi hazırlattıracak bir grafik tasarım ekibi bulmakta zorluk çekebilirsiniz.

Yaratıcılığı temel düzeyde anlamanıza yarayacak birkaç ipucu şu şekildedir: Görselinizin birden fazla mesajı vermeye çalışmamalıdır, bundan dolayı, tek bir odak noktasının olması önerilir.

Doğal ışık her zaman en iyi seçim olacaktır, hiçbir marka karanlık bir görsel ile reklam verme kararı almayacaktır. Aynı şekilde aşırı parlak görseller de kullanıcıyı rahatsız edeceğin için uzak durulmalıdır. Görsellerinizde yeteri miktarda kontrast olması denge sağlar, okumayı kolaylaştırır.

Görselinizin ne kadar basit ve anlaşılması kolay olursa, kullanıcı üzerindeki etkisi daha yüksek olacaktır. Bu noktada dikkat çekilmesi gereken başka bir konu ise görselin basitliğini ve anlaşıla bilirliğini korumak adına üzerinde çok fazla düzenleme yapılmamasıdır çünkü bir süre sonra şekilden şekle giren bir görsel anlam bütünlüğünü yitirebilir.

Dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan birisi de görselinizin boyutudur. Paylaşacağınız görseli, kullanacağınız sosyal medya platformunun içerik formatına uygun hâle getirmelisiniz. En sık düşülen hatalardan birisi, bir adet görsel çalışması yapıldıktan sonra bu görseli bütün sosyal medya platformlarında kullanmaktır. Bu elbette başlı başına bir hata değildir ama bir görseli paylaşacağınız sosyal medya platformuna göre boyutlandırmazsanız, görselin kalitesi düşebilir veya ortaya istemeyen bir görüntü çıkabilir.

Boyutlandırma yaparken paylaşım yaptığınız sosyal medya platformunun analiz araçlarından da faydalanabilirsiniz. Takipçi kitlenizin en fazla hangi cihazları kullandığını görmek için analizlerinizi kontrol edebilirsiniz. Eğer kitlenizin en fazla kullandığı cihazı tespit edebilirseniz, içeriklerinizi de adı geçen sosyal medya platformunun o cihaz özelindeki boyutlandırmalarını kullanarak oluşturursanız maksimum verimi elde etmiş olursunuz.

Sosyal medya içeriklerinizi tasarlarken yapılması gereken içeriğinizi farklılaştırmaktır. Bunu yapmanın çeşit çeşit yolu olsa da en bilinen yollarından birisi de animasyon eklemektedir. Herkesin bir gün içerisinden milyonlarca fotoğraf ya da video paylaştığı sosyal medya platformlarında, kısa animasyonlar eklenmiş, GIF ve benzeri formatlardaki içerikler kullanıcının dikkatini daha kolay çekebilir