MEDYA GİRİŞİMCİLİĞİ TANIMLARI

medya girişimciliği



 Hoag (2008) Faaliyetleri medya piyasasına en azından farklı bir ses ya da yenilik getiren küçük bir kuruluş ya da organizasyonun oluşturulması ve mülkiyeti

Achtenhagen (2008) Gelecekteki medya mal ve hizmetlerini hayata geçirmeyi amaçlayan yeni girişimlerin ilk önce kim tarafından tasarlandığı ve ne gibi sonuçlar geliştirildiği üzerinde durmaktadır.

Khajeheian ve Roshandel Arbatani (2011) Faaliyetleri medya piyasasına en azından farklı bir ses ya da yenilik getiren küçük bir kuruluş ya da organizasyonun oluşturulması ve mülkiyeti

Khajeheian (2013) Medya piyasası ya da medyanın ana etkileşim kanalı olduğu diğer piyasalara herhangi bir ürün ya da hizmeti, süreçleri, dağıtım kanalı veya yeri ya da farklı şekilde kullanımını yeni bir şekilde sunan fırsatları ortaya çıkararak değer yaratan bireyler ya da küçük firmalar.

Khajeheian (2017) Medya girişimciliği piyasanın ihtiyaç duyduğu medya platformunda değer sunmak için bir fikrin bir faaliyete dönüştürülmesinde yenilikçi kaynak ya da kullanımla fırsatları değerlendirmek için risk almaktır.

Kaynak: Khajeheian, 2017:105.


Tanımlarda ortak bir söylem oluşturabilmek için kavramın önemli unsurlarına vurgu yapmak gerekmektedir. Medya girişimciliğinin en önemli unsurları şu şekilde sıralanmaktadır (Khajeheian, 2017:101-102):

• Medya girişimciliği, değer önerisi (yaratma ve sunma) ile ilişkilidir.

• Medya girişimciliği, yeni girişim oluşturma veya mevcut bir firmanın girişimci yönetimini içerebilir veya yalnızca bireysel bir çaba olarak ortaya çıkabilir.

• Medya girişimciliği, fırsatları görme ve değerlendirmeye dayanmaktadır.

• Medya girişimciliği, şu konulardan bir veya daha fazlasına değer verir: İçerik, platform, duygu, izleyici erişimi.

• Medya girişimciliği, iş modeli unsurlarının inovasyonu veya yenilikçi kullanımı ile ilgilidir.

• Medya girişimciliği, çevre değişiminin sürekli olarak taranmasına dayanır.

• Medya girişimciliği kaynakları yeniden bir araya getirir ve entegre eder.

• Medya girişimciliği, kullanıcı tarafında inovasyonla yakından çalışır.

• Medya girişimciliği sadece kar amaçlı değildir, ancak bazen sosyal bir sorumluluğa fayda sağlamak, uygun tutum ve davranış içinde bulunmak gibi amaçları da vardır.

Medya girişimciliğinin en kapsamlı bir tanımı Khajeheian (2017) tarafından yapılmıştır. Bu tanıma göre medya girişimciliği piyasanın ihtiyaç duyduğu medya platformunda değer sunmak için bir fikrin bir faaliyete dönüştürülmesinde yenilikçi kaynak ya da kullanımla fırsatları değerlendirmek için risk almaktır.