SOSYAL AĞ SOSYAL MEDYA TÜRLERİ


Sosyal medya Türleri


 Sosyal Ağ Sosyal medya Türleri

Sosyal ağlar, ortak çıkarları olan bireylerin topluluklarının oluşturulmasına izin verir, ancak her birisinin kendi özelliklerine sahip farklı türleri vardır.

Yatay sosyal ağlar: Herhangi bir türde kullanıcı için oluşturulmamış sosyal ağlardır. Ancak içlerinde her tür birey etkileşimde bulunur, kendi topluluklarını oluşturabilir. Örneğin, herkes Facebook, Twitter, Google+ vb.etkinliklere katılabilir ve araçlarından yararlanabilir.

Dikey sosyal ağlar: Belirli bir kitleye hitap edenleri içeren sosyal ağlardır. Özel sosyal ağlar olarak bilinirler.

Profesyonel sosyal ağlar: Bu tür bir ağın katılımcıları çalışma hedefleriyle etkileşime giren profesyonellerden oluşur ve bu tür ağlar bir tür dikey sosyal ağdır. Örneğin; katılımcıları LinkedIn’de olduğu gibi farklı sektörlerden şirketler veya çalışanlardır. 

Sosyal eğlence ağları: Bu tür dikey sosyal ağın,teması spor, müzik, video oyunları vb. farklı tabular etrafında döner.

Karışık dikey sosyal ağlar: Hem profesyonelhem de boş zaman temalarını birleştiren sosyal ağlardır. Örneğin Unience en göze çarpanlardan biridir.

Üniversite sosyal ağları: Üniversitedeki bütün şahıslar (öğrenci, öğretim elemanı vb.) için tasarlanmıştır.İçlerinde öğrenciler sohbet edebilir, birbirlerini tanıyabilir ve aynı zamanda notları indirebilirler.

Sosyal haberler: Bazı sosyal medya araçları,insanların çeşitli haberlere veya harici makalelere bağlantılar göndermesine ve daha sonra kullanıcıların bu makalelere “oy vermesine” izin verir. En çok oyu alan ögeler en göze çarpanlardır. İnternet kullanıcı topluluğu, hangi haberlerin daha fazla insan tarafından görüldüğüne karar verir.

Blog: Bloglar, fikirlerin, hikayelerin, makalelerin ve diğer web sitelerine bağlantıların kişisel bir siteden kaydedildiği sosyal medyadır (örneğin Blogger). Bloglar, ortak ilgi alanlarına sahip kişilerin iletişim kurduğu etkileşimli ortamların oluşturulmasına izin verir.

Mikroblog: Bunlar, etkileşimin aktarılmasına ve bireylerin etkileşime girmesine izin veren çok kısa girişlerin veya güncellemelerin yayınlanması ile karakterize edilir. Kullanıcılar diğer kullanıcıların içeriklerine abone olabilir, doğrudan mesaj gönderebilir ve herkese açık olarak yanıt verebilir (örneğinTwitter).

Paylaşılan içerik: Bu ağ türü, resimler veya videolar gibi çeşitli içerikleri yüklemenize ve paylaşmanıza olanak tanır. Çoğu hizmetin profiller, yorumlar vb. ek sosyal işlevleri vardır.